Začiatok roku je čas, kedy sú finančné inštitúcie povinné klientom poslať výpisy z účtov. Neraz nás zaplaví pekná kôpka papierov, a nie každý výpis má to šťastie, že ho aj otvoríme.
Ide napríklad o výpis z 2. a 3. piliera, alebo zo stavebného sporenia.
Pri takom množstve papierov sa zvyčajne stáva, že klient aj zabudne, či mu daný výpis prišiel.
Prečítajte si tiež: Máte aj vy ZLÚ platobnú DISCIPLÍNU? Vyskúšajte túto STRATÉGIU…
Skontrolovať všetky pohyby na účte, ako aj naúčtované poplatky, je však dôležité, aby sme prípadné nezrovnalosti mohli ihneď reklamovať.
Z praxe poznám prípad, že klientke nechodili príspevky do 2. piliera. Po našej intervencii však sociálna poisťovňa doplatila spätne všetky príspevky a následné už boli pripisované v správnej výške.
Ako mať prehľad o svojom účte, a nielen v momente, keď držím výpis v rukách?
V dnešnej informačnej dobe odporúčam požiadať o elektronickú komunikáciu s finančnou inštitúciou.
Finančné inštitúcie majú možnosť posielať klientom výpisy mailom, alebo si klient môže aktivovať elektronickú pobočku a priamo v nej sa dostať k výpisom.
Prečítajte si tiež: Začali ste PRACOVAŤ? NEZABUDNITE na týchto 5 vecí…
Okrem výhody, že výpis si týmto spôsobom vždy nájdete a máte prehľad o aktuálnom stave, ušetríte aj na poplatku za výpis z účtu, ktorý napríklad účtujú stavebné sporiteľne.
Ako si elektronickú pobočku aktivovať a čo je na to potrebné?
Obráťte sa na svojho sprostredkovateľa.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Napíšte NÁM alebo AUTOROVI článku.