Často sa stáva, že sa stretneme s negatívnymi názormi klientov na poskytovanie finančných služieb. Veľakrát je dôvodom narušená dôvera. Čo predchádza týmto negatívnym skúsenostiam? Ako by to malo vyzerať, aby sa to neopakovalo alebo vôbec nevznikalo?
Dôvera sa buduje dlhodobo
Veľa ľudí pôsobiacich vo finančných službách očakáva okamžitú dôveru zo strany klientov. Neuvedomujú si však, že ide o dlhodobý proces. Dôvera je však veľakrát synonymum kvality, spoľahlivosti, profesionality a vzniká postupne. O získaní dôvery rozhodujú častokrát maličkosti. Medzi ne patrí v prvom rade dodržiavanie aj drobných dohôd. Niekedy stačí, že klient dostane dobrú referenciu na odborníka a tá najťažšia fáza je vybavená. Neznamená to však nutne, že dôvera sa nemá ďalej budovať a potvrdzovať.
Dôvera znamená dať si záležať na drobnostiach
Zanechať dobrý dojem, príchod na stretnutie včas, informovanie klienta o neskoršom príchode, aj to sú detaily, o ktorých rozhoduje. Samozrejme je toho oveľa viacej. Veľmi často sa klienti hnevajú, keď sa nedodrží to, čo bolo prisľúbené. Poviete klientovi, že mu niečo pošlete dnes do mailu? Pošlite mu to, ešte dnes! Prisľúbite mu, že mu pomôžete pri poistnom plnení? Tak mu ho vybavte.
Veľmi často však vznikajú nedorozumenia a dôvera sa naruší, keď klient nedostane niektoré informácie. Pokiaľ ponúkate produkty, v ktorých sú zahrnuté poplatky, tak ho o nich informujte. Nič nie je horšie ako keď sa o nich zákazník dozvie neskôr a ešte k tomu od niekoho iného.
Prečítajte si tiež: Ako rozpoznať kvalitného finančného poradcu?
Na čo si dať ešte pozor, aby nebola narušená dôvera?
Sľúbite klientovi zhodnotenie jeho prostriedkov? Pokiaľ si nie ste stopercentne istý, či daný výnos bude dosiahnutý, tak komunikujte radšej rozsah od do, prípadne radšej spomeňte nižší výnos a keď bude nakoniec viacej, tak bude klient spokojnejší.
Veľakrát môže pri získaní alebo udržaní dôvery pomôcť aj dobrý vzhľad. Vždy sa na vás ľudia inak pozerajú keď ste konzervatívne a slušne oblečený ako keď ste oblečení v teplákoch alebo ako keby ste išli rýľovať do záhrady. K financiám štandardne patrí oblek a častokrát aj kravata. Stačí si zadať do google pojem finančný poradca a uvidíte, čo vám v obrázkoch zobrazí – skúste to schválne.
Prečítajte si tiež: Aké majú ľudia predsudky voči FINANČNÍKOM?
Nezabúdajte, že dôvera sa zvyšuje aj týmito aktivitami
Nikdy nie je na škodu venovať čas aj svojej reklame. Znamená to, že keď Váš klient si pozrie Váš profil na sociálnych sietiach (čo je celkom bežná vec), tak môže vidieť vulgárne statusy, rôzne negatívne rozporuplné komenty, neslušné obrázky alebo profesionálne fotky, odborné články, referencie, prípadne rady, ktoré len zvýšia klientov záujem o služby. Rozhodnutie je na každom jednom zvlášť.
V neposlednom rade je tiež samozrejmosťou, aby klient vždy dostal kópie k svojim zmluvám, bol informovaní o všetkých dôležitých súvislostiach spojených s jeho novým produktom a taktiež ochrana osobných údajov. Porušenie týchto náležitostí môže výrazne poškodiť nielen reputáciu ale aj dôvera sa môže nenávratne stratiť.
A ako sa dôvera tiež môže efektívne zvýšiť
Vždy ľuďom imponujú drobnosti. Pokiaľ robíte stretnutie v praxi, tak nie je na škodu klienta pozvať na kávu a zaplatiť. Pokiaľ vždy necháte stále platiť klienta, tak sa môže stať, že nebude mať záujem stretávať. Pokiaľ klient súhlasí s posielaním noviniek do mailu, tak mu ich posielajte. Ak si klient neželá, aby bol neustále kontaktovaný, tak ho kontaktujte iba ak je to naozaj nutné. Nikto nemá rád, keď ho niekto s niečim stále otravuje (najmä keď ešte nie je vybudovaný dostatočný vzťah). Nepraje si klient odovzdať referencie na iných ľudí, tak na neho netlačte a nechajte tomu voľný priebeh. Keď bude naozaj spokojný s poskytnutou službou, tak sa s ňou rád a sám pochváli.
Prečítajte si tiež: Využiť, či nevyužiť služby finančného PORADCU?
Záver:
V týchto riadkoch som spomenul niektoré z dôležitých vecí, vďaka ktorým sa dôvera môže nielen zvýšiť ale aj znížiť. Pokiaľ tento článok pomôže čo len jedinému človeku, či už poradcovi ku kvalitnejšiemu poskytnutiu služby alebo klientovi k rozoznaniu svojho budúceho odborníka, tak článok mal zmysel. Budem rád, keď do komentu tiež napíšete, čím sa môže dôvera zvyšovať alebo znižovať, nakoľko sa nedá v krátkom článku popísať úplne všetko.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Napíšte NÁM alebo AUTOROVI článku.