CENA… to je to, čo je stále pri výbere služieb alebo vecí, ktoré kupujeme, rozhodujúce. Je to ale správne? Je to v konečnom dôsledku to najlacnejšie? Je to to najvhodnejšie?
Ruku na srdce, najbolestivejšia myšlienka, s ktorou vstupujete do obchodu je „Koľko ma to bude stáť?“
Mohli by sme začať od najbanálnejších vecí až po dovolenky, autá, domy…
Nekupujte lacné veci
Vybrala som si pre Vás príklady z vlastnej skúsenosti. Nechcem aby ste odteraz nakupovali len to najdrahšie, to vôbec nie, len aby ste sa tak troška zamysleli nad koeficientom (cena – kvalita – úžitok).
Prečítajte si tiež: Ukazovať neznamená aj skutočne MAŤ!
Vlastne keď sa tak teraz obhliadnem okolo seba v kancelárii, mám tu veľa príkladov. Zoberme si takú tlačiareň. Pri vstupe do obchodu mi išli oči vyočiť zľavové banery, dokonca aj hostesky u vybraných druhov. Presne u tých, kde následné náplne a tonery stoja 2x viac ako samotná tlačiareň. Alebo stolná lampa za bezkonkurenčnú sumu, ktorá sa ale predáva bez žiaroviek, a tie stoja, samozrejme, rovnako ako lampa samotná – a tej elektriny čo zožerú… Čudovali by ste sa koľko ľudí u pokladne bolo presvedčených, že nakupujú výhodný tovar. Plávajúca podlaha? Načo mi bude taká, ktorá síce lacná bola ale 5x sa prejdem na kancelárskej stoličke po nej a zostanú tam vydrané miesta?
Môžeme pokračovať u väčších vecí. Matrace, ktoré sa do pol roka preležia, takže aj tak kúpite nakoniec nejaké drahšie, vaňa, ktorá sa do roka popraská, kuchynská linka začne vŕzať a vyklať sa – všetko na výmenu a ďalšie peniaze.
O lacnej dovolenke asi ani mnohým rozprávať nemusím. Asi nikdy neboli slová cestovnej kancelárie o výhodnej a lacnej dovolenke pravdivé. Stále však neprestávam žasnúť nad tým, ako môže automobilka vyrobiť a predávať auto za 8.000€. Jednoducho to nechápem, keď naše 10 ročné auto sme predali za 11tis. (nie nebolo to Audi ani BMW, asi len poriadne auto). Kúpte si také auto, nehovorím, že nie. Do mesta a z bodu A do bodu B dobré byť môže, ale nenariekajte po pol roku že ste najazdili 50 tis. Km a sa Vám začalo rozpadať pod rukami, dlžíte ešte 7.500€ a hodnota auta je 4.000€ (príklad z praxe). Auto, po ktorom chcete polročne toľko km by asi malo byť z iného „cesta“.
Kvalita má svoju cenu
Rovnaké to môže byť aj s bankovými produktami, bankami, poisťovňami. Ak si vyberiete takú inštitúciu, ktorá ponúka najlacnejšie služby, alebo niečo zadarmo, nikdy nedostanete TOP kvalitu. Jednoducho to nejde, kvalita má svoju cenu. Ak moju banku stál vývoj zabezpečenia elektronického bankovníctva milióny a stále sa zdokonaľuje, viem že aj ak by sa niečo stalo, banka mi vráti peniaze do posledného centu.
Prečítajte si tiež: Máte aj vy ZLÚ platobnú DISCIPLÍNU? Vyskúšajte túto STRATÉGIU…
Potom sú tu aj takí spotrebitelia, ktorí chcú kvalitné produkty, akcie ich nezaujímajú, vyžadujú TOP servis ale všetko chcú za „tie“ ceny. V najhoršom prípade Vám ešte začnú rozprávať kde je „podobný“ výrobok alebo služba tej vašej o polovicu lacnejší. Každý podnikateľ vie, o ktorých zákazníkoch hovorím. Rozhodne, by sa ale žiadny obchodník nemal predávať pod cenu. Aj jeho čakajú doma účty.
Pamätám si, že ešte môj dedko hovoril: „Za málo peňazí, málo muziky“. Preto ak chcete byť spokojný spotrebiteľ, mať kvalitné a dlho trvajúce výrobky priplaťte si. Oplatí sa to.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Napíšte NÁM alebo AUTOROVI článku.